Her insan yaşantısı boyunca hayaliyle yaşadığı bir anı, bir
kareyi ölümsüzleştirmek konusunda kendine özgü bir sistematik düzen
çerçevesinde yöntemler geliştirmiştir. Bu yöntemler sayesinde insan hayaliyle
buluşma imkanı bulduğu için bu imkanı somutlaştırmak adına çalışmalar
yapmıştır. Çoğu zaman ütopik fikirlerle ve eylemlerle girişilen işler denemeler
sonucu duygularını yansıtan eserler ortaya koymuştur. Bu eserlerin başındatablolar
gelmektedir. Bütün bu yoğun duygusal harmanlamanın ürünü niteliği teşkil
etmesiyle bazen ise tamamıyla somut olanı yansıtacak şekilde amaç
gerçekleştirmek suretiyle insanlardan çoğu zaman ilgi görmüş ve yoğun
taleplerle karşılaşmıştır.Tablolar hayatımıza
bu derece içten gelen duyguların dışa vuran tercümanı şeklinde olmasıyla bütün
insalar aslında öznel olan bu tabloları objektifleştirerek topluma mal etmeye
çalışmaları tabloların varlığıyla birlikte sürdürülerek günümüze kadar gelmiş
hatalar olarak gözümüze çarpmaktadır. Bu şekilde içeriğe vakıf olan tabloların
kişinin içindeki duygular savaşının galip gelen tarafı olduğundan bu savaşın
içinde taraf olmayan iç dünyada değil de dış dünyada somut olan insanın bu
savaşa bu kadar kayıtsızken kendince çıkarımlar yapması da aslında bu
tabloların başka mahiyette özellikleri olduğunu gözler önüne sermiştir. Bu
durumlardan farklı olarak duş dünyada somut olarak varlığını sürdüren yine
insanın iç dünyasında çeşitli dürtülerin bu somut olan varlıktan etkilenerek
tablolar şeklinde ortaya koyması durumu da tabloların bu çeşidinin de insanın
duygularının mahsülü olduğunu anlatmıştır. Bu özelliği itibariyle şehir manzaralı tablo modelleri de
inşa eden insan tarafından etkilenerek yoğun bir şekilde duygusallıktan ötürü
topluma sunulduğunu bu sanatı icra eden kişinin hayatında ne derece önemli
olduğunu incelemeden bilmek mümkün değildir. Bu sanatı inşa eden sanatçı da
topluma mal ettiği bu sanatını yine toplumun bir kesiminin bundan
etkileneceğini düşünerek inşa etmesi de yine tabloların asıl amacının gerçekte
ne olduğunu gözler önüne sermiştir. Günümüzde şehir manzaralı tablo modelleri
evrensel şartları göz önünde bulundurduğumuz takdirde gerek
yoğun çalışma hayatının hayatımıza olan olumsuz etkisinden ötürü kendimize
vakit ayıramadığımızdan dolayısıyla kişisel hazlarımızı karşılayacak vakit
bulamayışımızdan gerek maddi olumsuzluklardan gerekse çevre şartlarından dolayı
gidemediğimiz fakat gitmeyi çok istediğimiz şehirlerin en güzide bölgelerini,
eserlerini, sokaklarını, manzaralarını, hayatımıza dahil
etme fırsatı vermiştir.İşte şehir manzaralı tablo modelleri gibi sanat eserlerini inşa eden
sanatçılarımız da hayatımıza içimizde barındırdığımız soyut güzelliklerin,
somutlaştırılarak hazlarımızı tatmin noktasında büyük başarılara imza
atmışlardır.
14 Aralık 2014 Pazar
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)

0 yorum:
Yorum Gönder